Portada > Notícies Reportatge sobre Mon...

Reportatge sobre Montbrió de la Marca

El municipi de Sarral compta amb dues pedanies agregades, Montbrió de la Marca i Vallverd de Queralt.

Montbrió es troba situat a 4km de Sarral, concretament al vessant del turó de la Torre, aproximadament a uns 610m daltitud. És a més una zona de pas per excursionistes, ja que hi passa el sender GR 175 així com daltres rutes turístiques i de muntanya. Els visitants poden trobar a Montbrió un punt de parada en els seus cellers així com a lallotjament rural Casa Pairal de la Marca.

El poble compta a més amb un bonic origen històric, ja que segons dades de lany 1075, Montbrió es va crear al voltant del seu antic castell, que el 1269 va passar a lorde dels templers, que en extingir-se va passar als hospitalers. De la seva història també en destaca la seva església parroquial barroca, dedicada a Sant Llorenç, el seu patró, i reformada al segle XVII. A més, Montbrió compta amb la partida de la Font Voltada, on shi troben diferents jaciments arqueològics corresponents al període epipaleolític. Es tracta en concret dun assentament de caçadors recol·lectors del paleolític superior final, que segons les restes trobades subicaria en la fase final del període Alleröd.

Igual que Sarral, Montbrió destaca per estar envoltat de natura, de vinyes i de muntanya, convertint-se així en un indret perfecte per passar uns dies de tranquil·litat i desconnexió.

Enllaç vídeo: