Portada > Notícies BRASIL, NOU DESTÍ P...

BRASIL, NOU DESTÍ PER “X-TREM” DE DANSARA SARRAL

El videodansa és Official selection 11a. MIVSC
(Mostra Internacional de Videodança de São Carlos)

DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral celebra un nou èxit per “X-TREM”, la videodansa que va produir al setembre de 2016, amb un grup d’alumnes del centre i que suma ja tretze seleccions oficials a diferents festivals internacionals. La darrera d’elles l’han conegut aquest dimecres i és la Selecció Oficial al MIVSC (Mostra Internacional de Videodança de São Carlos). Aquest festival està organitzat per una companyia nacional
de dansa i per tant, valora de les peces seleccionades el nivell tècnic i coreogràfic.

“X-TREM” es va rodar a les instal·lacions de Kasabona a Valls, convertint així en videodansa una coreografia original que la directora de DansAra, Mei Casabona, va crear al gener de 2016 pensant en una peça per escenari. En ella hi participaven diferents alumnes del nivell avançat del centre, vivint així la seva primera experiència de dansa per pantalla. La producció es va presentar online per tancar el 2016, rebent una gran acollida a la xarxa. Durant aquest 2017 la peça està viatjant per tot el món, obtenint diferents reconeixements i a més, una gran repercussió mediàtica.

La producció compta amb el suport de l’Ajuntament de Sarral i està produïda per DansPXL en col·laboració amb DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral, amb coreografia original de Mei Casabona i dirigida per Marta Arjona. A través del moviment el propi ballarí experimenta constantment canvis a nivell físic i emocional i “X-TREM” pretén dissenyar connexions a partir de l'abstracció del moviment on el cos, l'espai i la imatge dibuixen i defineixen per tal de despertar en l'espectador quelcom personal i únic.

El format del videodansa és quelcom que ja és part de DansAra i que fa que els alumnes descobreixin amb ell una nova manera de viure i entendre la dansa. És per això que al llarg de les properes setmanes descobrirem la data d’estrena de “QUADRANT” un nou videodansa protagonitzat per alumnes del centre i codirigit per Arjona i Casabona que està rodat en un lloc molt especial de Sarral.

X-TREM - Coreografia de Mei Casabona per DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral
Intèrprets: Noemi Arche - Iliane Borràs - Daniel Domínguez - Judit Entrena - Carla Garcia - Èrica Garcia - Cristina Giró - Lavinia Hriscu - Anna Marsal
Càmera: Marta Arjona & Alberto Pérez-Mora // Edició: Marta Arjona
Agraïments: Kasabona - Ajuntament de Sarral