Portada > Notícies ES PRESENTA EL TRAIL...

ES PRESENTA EL TRAILER DEL VIDEODANSA “QUADRANT”

Es tracta d’una peça rodada a la pedrera d’alabastre la Coma-Ral.

DansAra, Espai Municipal de Dansa de Sarral i DansPXL, productora audiovisual i fotogràfica especialitzada en dansa i arts escèniques, presentaven aquest diumenge al vespre el trailer de “QUADRANT”, un projecte de videodansa molt especial que han produït conjuntament. La peça està rodada a la pedrera d’alabastre la Coma-Ral en un any molt especial per Sarral, el de la celebració del centenari de l’obertura del primer taller modern d’alabastre al municipi.

El projecte està dirigit per Marta Arjona i Mei Casabona, que amb una coreografia original de Casabona interpretada pels alguns dels seus alumnes, omplen de vida un espai on no hi ha activitat des de l’any 1965. La peça vol reflexionar sobre la dualitat femenina i masculina i la lluita de poders que aquesta comporta. Ho fa a través de la manipulació a la que els ballarins es sotmeten entre ells, on a més utilitzen pols d’alabastre. D’aquesta manera es fa una reflexió sobre el pas del temps, on les persones vivim en moments determinats però llocs com la Coma-Ral sempre són allà.

La producció té un total de 8.15 minuts de durada i està protagonitzada per 11 ballarins d’entre 13 i 18 anys. És la segona experiència conjunta de DansAra i DansPXL després de l’èxit de “XTREM”, producció de videodansa que ha passat per 14 festivals internacionals. La peça s’estrenarà el proper diumenge 17 de desembre a les 19h a la sala recreativa municipal de Sarral.

QUADRANT (Trailer Dance Short Film) - https://vimeo.com/244535701

Socialment la importància de la identitat, del gènere, de trobar un rol en l'entorn més pròxim, fa que visquem presos dels altres. Per què és tan important com ens veuen? Per què ens prenem tantes molèsties en la lluita per agradar, pel poder i pel control? El gènere ens defineix, però la comparativa entre home i dona que marca la nostra cultura ens empresona. Aquesta lluita entre la dualitat femenina i masculina és el
que vol transmetre QUADRANT, i ho fa a la pedrera d'alabastre la Coma-Ral, un entorn viu envoltat del record d'aquells HOMES que el 1917 ocupaven i extreien la pedra amb les seves mans. Any de revoltes, any de lluites per aconseguir drets fonamentals com la igualtat d'uns i altres. En fa 100 anys, i de la mateixa manera que Sarral celebra el centenari de l'obertura del primer taller modern d'alabastre al municipi,
efemèride que va crear una tradició artesana única que ha perdurat fins als nostres dies; hem de seguir lluitant per un món just i igualitari.

QUADRANT a dance short film directed by Marta Arjona & Mei Casabona
ORIGINAL CHOREOGRAPHY - Mei Casabona
DANCERS (by apparition) - Iliane Borràs - Lavinia Hriscu - Noah Domínguez - Carla Mateu - Rut Mateu - Carla Garcia - Noemi Arche - Èrica Garcia - Anna Marsal - Lidia Oliver - Júlia Rull
CAMERA - Marta Arjona - Silvia Robert - FLYCAM OPERATOR - Alberto Pérez-Mora - DRONE OPERATOR - Albert Figuerola - STILL PHOTO - Cristina Requena