Portada > Notícies SARRAL TANCA L’ANY...

SARRAL TANCA L’ANY DE L’ALABASTRE

Ho feia aquest dissabte amb una visita molt especial.

El passat dissabte Sarral celebrava la cloenda de 2017 · Any Alabastre Sarral, el centenari de l’obertura del primer taller modern d’alabastre al municipi que s’ha allargat gairebé dos anys. Ho feia amb una visita especial, la de Pedro Bello i Ana Guevara, Alcalde i Regidora, respectivament, de la Puebla de Híjar, localitat aragonesa que comparteix un vincle molt especial amb Sarral, l’alabastre. Concretament a la Puebla és on es troben les pedreres d’un dels alabastrers sarralencs, Alabastres Alfredo; per això, la seva visita al municipi per cloure el centenari.

La jornada arrencava a primera hora del matí, amb l’arribada dels visitants a l’Ajuntament de Sarral, on van poder admirar les parets d’alabastre que conformen l’obra arquitectònica més gran feta amb aquest material. Seguidament, Bello signava el Llibre d’Honor de l’Ajuntament per després endinsar-se al nucli urbà de Sarral i visitar punts com el carrer dels Jueus, el més estret d’Espanya; l’Església de Santa Maria i el seu timpà romànic i seguidament, el Museu de l’Alabastre. Allà van poder fer un recorregut històric de l’alabastre en el temps, i conèixer encara més els vincles que uneixen Sarral i la Puebla. Tot seguit, es desplaçaven fins a les instal·lacions d’Alabastres Alfredo, on van visitar el seu taller i showroom. La última parada abans de dinar era l’Ermita dels Sants Metges, on van poder admirar un dels elements arquitectònics més estimats pels sarralencs.

Després d’un dinar on van estar acompanyats de les autoritats locals, els representants dels tallers d’alabastre actuals, i diferents persones que han estat vinculades a 2017 · Any Alabastre Sarral, es van desplaçar a la Cooperativa Vinícola de Sarral, on van poder visitar les seves instal·lacions. La última parada del dia era de nou l’Ajuntament de Sarral, on l’Alcalde de la Puebla de Híjar va ser l’encarregat d’inaugurar l’exposició “Alabastre d’Ara”. La mostra està formada per peces realitzades pels tallers actuals, un recull fotogràfic de tots els actes que han format part del centenari, i finalment, una mostra d’imatges captades per Marta Arjona dels artesans treballant als seus tallers. L’exposició es podrà visitar durant totes aquestes festes en horari d’oficina de l’Ajuntament i especialment, durant tot el matí el dia de la Fira 8 de desembre. Un cop inaugurada l’exposició, l’autor del cartell de 2017 · Any Alabastre Sarral, l’artista Àlvar Calvet, va fer entrega d’una edició especial del cartell signada per ell, als visitants de la Puebla i als artesans locals.

Després de més d’un any d’actes per commemorar el centenari de l’obertura del primer taller modern d’alabastre al municipi, des de l’Ajuntament de Sarral es valora molt positivament l’acollida rebuda tant per part de la població com per part dels alabastrers, havent estat aquest any, un nou impuls per l’alabastre.