Portada > Notícies L’Ajuntament de Sa...

L’Ajuntament de Sarral treballa en mesures extraordinàries de suport a les empreses locals, afectades per la pandèmia

Bona part del comerç ja ha reobert, però els equipaments municipals encara hauran de romandre tancats

Aquest dilluns, Sarral ha iniciat la fase 1 del desconfinament, autoritzada a la majoria de municipis de la Conca de Barberà, amb la reobertura de bona part de les botigues, perruqueries, bars i altres empreses que des de feia dos mesos estaven obligades a tancar per ajudar a fer front a la Covid-19.

El govern municipal anuncia que “està estudiant mesures extraordinàries de suport al teixit econòmic de Sarral”, explica Jaume Fornés, l’alcalde. Concretament i referent als impostos que recapta l’Ajuntament, valora com aplicar la condonació de la part proporcional de l’IBI dels negocis locals corresponent als mesos que hagin hagut d’estar tancats a causa de l’estat d’alarma. A més, “als qui ho demanin, també se’ls permetrà ampliar la zona de terrassa i en suspendrem el cobrament de la taxa corresponent fins al setembre”.

La majoria de negocis i comerços de Sarral són ja oberts de nou. Les perruqueries sols poden atendre una persona simultàniament a causa de la normativa de prevenció sanitària i des de fa una setmana ja estan obertes amb cita, mentre que el centre d’estètica i el multiservei també obren portes. D’altra banda, dos dels bars de Sarral han reprès l’activitat, concentrada això sí a les terrasses. Pel que fa a l’obertura de la Biblioteca Municipal “de moment ho descartem, perquè caldria tenir almenys tres treballadors per complir les mesures sanitàries i de neteja, i és inviable”, explica Fornés. A causa de la normativa sobre aforament preventiu de la pandèmia, de moment tampoc es pot tornar a obrir el poliesportiu. L’Ajuntament també analitza la casuística de la piscina municipal, amb la voluntat de poder-la obrir aquest estiu, però espera saber quines seran les normes de funcionament i obertura per a totes les piscines que decretarà el govern estatal, així com l’evolució de la pandèmia.

Crida a la responsabilitat

En aquesta nova fase de desconfinament, l’Ajuntament de Sarral fa una crida a mantenir la responsabilitat de la ciutadania per evitar un rebrot de la Covid-19. “Lamentem cada mort i cada malalt. Tots plegats hem aconseguit avançar una fase i hem d’estar orgullosos del camí fet. Ara no podem abaixar la guàrdia. És essencial mantenir les mesures de prevenció, sobretot la distància de 2 metres entre persones, el rentat de mans freqüent i l’ús de guants i mascaretes a l’interactuar amb altres persones”, afirma l’alcalde. I hi afegeix: “Les actituds imprudents posen en risc la salut de tothom, el què hem aconseguit fins ara i agreugen el panorama de futur al qual ens enfrontem”.